söndag 10 maj 2015

Ljuslyktor.

Hej!


Orkar ni med ett inlägg till om ljuslyktor?
Jag har visat recyclade doftljuslyktor tidigare, men de här blev så annorlunda, så i samråd med Karolina och Yvonne bestämde jag mig för att visa en ny version.
Det blev mycket glitterfärg över från mina ljusstakar, så jag klurade lite och fick en idé som jag testade.
Grundade lyktorna med Gesso, lade på Distress ink pad i olika färger med Distress ink tool och svampade över med Martha Stewart glitterfärg. Genom att hålla fast svampen lite längre på vissa ställen, fick jag fram fina marmoreringar när distressfärgen löstes upp. Lade på 3 lager glitterfärg och runt kanten ett tjockt lager Stickles glue.

Den rosa lyktan är målad med Spun Sugar och Bubblegum, den gröna med Evergreen bough och Feldspar. De ovala ramarna från butiken är fyllda med Stickles och Glossy accent. Böjde till dem i höjd och sidled och fäste dem med flera lager distanskuddar.

Till den blå lyktan använde jag Stormy sky och Feldspar. Shaded lilac och Bubblegum till den lila.
Som dekoration knöt jag fast nyckelcharms i silverband. Även dessa hittar du i butiken.




/Monica


Inga kommentarer: