torsdag 2 mars 2017

Kort till påsk

Påsken närmar sig med stormsteg och vill man skicka handgjorda kort är det lika bra att lägga på ett kol redan nu. Jag har gjort ett kort i riktigt glada färger till påsk, med papper från Kaiserkraft! Självklart har jag stansat med alla påskdies Idas Magasin har i sitt utbud.


Jag har mer eller mindre lekt fram det här kortet. Jag utgick från de mönstrade pappret i botten och skar ut en lagom stor panel ur ett annat papper i samma kollektion. Den giftgröna färgen är så härlig, tycker jag!


Sedan har jag stansat ut ägg och en påskhälsning ur vitt cardstock. De två större äggen har jag monterat på 3D-kuddar, medan det mindre sitter fast med dubbehäftande tejp. För att dekorera ännu lite mer har jag klippt en vimpel av ett fint band och satt dit några glitterprickar.

Materiallista:

Tack för att du tittade in idag, lycka till med påskkorten! /Anna

Inga kommentarer: