torsdag 23 mars 2017

Texture Paste embossing

För ett par veckor sedan hade jag en workshop på en träff i Sköllersta (utanför Örebro) där jag visade hur man kunde embossa med Texture Paste. Vi fick sätta in en extra workshop för att det var så stort intresse. Superkul!


Kort nr 1: Jag har applicerat min Texture Paste genom en mask med ett snyggt prickmönster. Sedan hällde jag på embossingpulver i elektriskt lila och värmde med min värmepistol tills pulvret smälte. Pastan puffar upp sig lite grann, så effekten blir större än när man embossar "som vanligt".


Kortet ska jag använda som försättsblad i en pärm där jag ska ha mina ATC (Artist Trading Cards). Jag har dekorerat med tre utstansade luftballonger, och så har jag gnuggat fast guldiga rubons-bokstäver från Tim Holtz.


Kort nr 2 har jag inte bestämt vad det ska vara till ännu. Jag har gjort på samma sätt, applicerat pastan genom en mask, hällt på pulver och värmt. Det blir så kul när man har embossingpulver i glada färger!

Det är kul att prova nya tekniker, varför inte prova det här om du inte redan gjort det?

Lycka till! /Anna

Materiallista:

Texture Paste - kommer snart tillbaka till butiken!


Inga kommentarer: