tisdag 7 mars 2017

Påskpyssel

Hej hej!

Idag kommer det lite påskpyssel från mig här.
När man har papper som är väldigt mönstrade och papper med fint mönster som man gärna vill se och inte dölja med massa dekorationer och annat då kan man göra lite annat pyssel av det tycker jag.
Jag fick ett påskmönstrat papper av Yvonne och jag tyckte det var synd att göra kort osv av för då såg jag inte alls mönstret osv på papperet. Så jag bestämde mig för att istället klä en ask i papperet och sedan hade jag även en dies där jag kunde stansa ut i papperet och få en liten påse av. Dessa är perfekta att fyla med lite påskgodis och bara knyta tex ett gult eller rosa band om och ge bort!
Av de spillbitar som blev över standade jag ut ägg från äggdisen och då passade jag in diesen så att ag fick med de fina mönstret i dom och gjorde ett enkelt kort av.

Om era barn tex är ute och påskar ( som vi gjorde när vi var små och som mina barn gjorde när de var små ;) ) så är detta ett jätteenkelt sätt för barnen att göra påskkort på!
Köpt ett fint mönstrat papper, låt barnen stansa för glatta livet och göra kort av, då har de fina små påskkort att dela ut när de går runt o knackar dörr!

När mina barn var små var jag väldigt tydlig med att många inte tycker om det här längre när barnen påskar MEN att även om man inget godis får så lämnar man ett litet påskkort och önskar glad påsk! Det var väldigt uppskattat hos de flesta faktiskt. Inget påskande om man inte har gjort fina påskkort och dela ut. Och faktum var att ungarna fullkomligt ÄLSKADE att sitta hemma och göra dessa kort inför sitt påskande!

De små påsarna jag gjorde är även perfekta att ställa på tallriken med lite godis i om man bjudit någon hem på påskmiddag!I med lite godis och knyt ihop den med ett gult litet band bara!
De små pizzalådorna tar man med om man är bortbjuden på middag och gör på samma sätt och fyller med lite godis och ett gult band om.



Materiallista:
Vitt slätt cardstock
Svart penna

Ha det gott!
Dt-Malin

Inga kommentarer: