torsdag 16 mars 2017

Påskgodis!

Nej nej, du kan vara lugn. Jag ska inte komma med några husmorstips om hur du bäst gör dina egna kinderägg eller vilken marsipan man ska göra kycklingar av. Det skulle ju ta värdefull pysseltid! Däremot kan man köpa färdigt godis som någon annan hittat på och som är både godare och snyggare än nåt hemgjort - och så kan man paketera det i ett snyggt fodral som man pysslat till!


Jag har gjort två "påskägg". Ett till chokladälskaren och ett till den som kanske hellre vill ha något salt. Till båda "äggen" har jag använt stansmallen Ägg från Idas Magasins egen kollektion av stansar.



Ägg nr 1: Ett litet Pringles-rör! Oöppnat dessutom! Jag har klätt röret med ett vackert, vårigt papper från Kaisercraft och sedan dekorerat med en massa ägg i vit cardstock. Några har visst spruckit...


För att sätta fast pappret på röret har jag använt Idas Magasins egen Red Line-tejp. Den sitter som berget!


Ägg nr 2 är ett enkelt fodral till en cellofanpåse. Jag skar till en 4 tum bred remsa av det grå pappret och bigade på fyra ställen, så att jag kunde vika ihop remsan till en enkel låda, med en flik som höll ihop det hela. Innan jag satte ihop lådan stansade jag ut ett hål med den största ägg-stansmallen, och ett hål ur det turkosa pappret med den mellanstora stansmallen. Fiffigt va?


När jag fäste det turkosa pappret innanför det grå, blev det ett titthål med turkos ram! Sedan har jag stansat några fler ägg (jag gillar att stansa ägg, märks det?) att dekorera med.

Materiallista:


Tack för att du tittade in! Kom ihåg att ge bort ett påskägg till någon du gillar. Fyll det med vad du vill; godis, ett presentkort eller massor av kärlek! /Anna

Inga kommentarer: