torsdag 9 mars 2017

Skisstävling!

Det är dags för en tävling här i bloggen! Om du är med finns chansen att vinna fina priser från butiken och få ditt alster uppvisat här i bloggen.

Utmaningen idag är att tolka en skiss. Jag har ritat skissen och gjort en egen tolkning. Under veckan som kommer får ni se fler tolkningar av de andra i Idas DT, som inspiration. Senast den 20 mars ska din tolkning av skissen vara uppladdad i albumet på vår Facebook-sida

Här är skissen: 



Det är fritt fram att vända skissen, lägga till eller ta bort element, men det ska vara tydligt att du inspirerats av skissen. Du får göra ett kort eller en layout, men inga altrade alster eller PL-alster till denna tävling. 

Här är min tolkning:


Jag har gjort en layout i formatet 8 gånger 8 tum, så det får inte plats så mycket dekorationer.  Jag har använt papper från Prima-serien Wild and Free, de är så snygga med sina roséguld-inlägg. I botten är det ett vitt cardstock som jag stänkt lite med svart gesso utblandat med vatten. Jag tog bara en pensel, blötte den och doppade tippen i svart gesso, sedan knackade jag med fingret på penseln så att färgen flög av och bildade lagom stora fläckar. Som du ser har jag skalat bort några element i min tolkning av skissen.

Materiallista:

Inga kommentarer: