lördag 20 april 2019

Glad påsk!

Välkommen!
Idag är det påskafton. Det är helt otroligt hur fort dessa månader gått! Snart sommar igen. Vädret är underbart ute o solen värmer skönt. Men trots det vackra vädret kan jag inte låta bli att pyssla. Så idag kommer det sista påskinspirerade från mig för detta år ;)

Jag har surfat runt lite och försökt komma på idéer med spill. Som ni vet så får
Man ju alltid en massa småbitar över som man stoppar i en låda till bättre dagar. Så idag dök jag ner i min spillåda och hittade perfekta bitar. Men då kom nästa fundering. Vad ska jag göra... jag satt och klurade en stund och så fick jag syn på en canvas jag köpt på dollarstore för ett tag sen och nu började idéerna att spruta! Så fram med lim, skärmaskin och sax!

Jag äskar idas magasin dies med ägg och glad påsk men till denna skapelse använde jag bara äggen. Länken finns här: https://idas-magasin.storedo.com/p/agg--glad-pask passa på nu när det är bra pris :)
Jag limmade det gröna pappret som jag valde som bas. Detta papper finns i flera fina färger hos Idas!
Jag valde en fin bild från mitt påskiga klippark och det gjorde sig så fint! Jag valde att sätta en vit cardstock bakom bilden och för att lyfta upp den och framhäva den så valde jag yttligare en liten bit av ett papper med somnarkänsla med tusenskönor. Länk här: https://idas-magasin.storedo.com/p/celebrate-easter-oopsy-daisy Jag valde att innan jag klistrade fast alla dessa fina papper sätta ett  gult smalt band som går runt canvasen.
Denna gång valde jag inte idas egna die glad påsk utan jag valde att stansa ut bokstäver från Tim holtzs vintage alfabet. Denna die är jag tyvärr osäker på om den fortfarande går att köpa. Jag har köpt min hos Idas har dom den inte i den fysiska butiken så fråga gärna Yvonne! Hon har svaren på det mesta :)
Jag valde att stansa ut ägg och bokstäver i vitt. Just för att bryta lite mot det grön. Sen måste jag ju dekorera. Sugrörsbitar hittade jag när jag letade längst ner i lådan. Sugrör finns i den fysiska butiken! 
Sen mina fina blommor! (Jag erkänner jag älskar att ha med blommor på mina alster) och längst upp i vänstra hörnet så satte jag små halvpärlor. 

Vad har jag använt från idas magasin:

Tim holtz vintage bokstäver (kan dock tyvärr vara svåra att få tag i men prata med Yvonne)
Vit cardstock
Grönt mönsterpapper flower
Mönsterpapper Daisy
Idas egna die ägg
Blommor
Tacky glue lim (min favorit)
Halvpärlor
Gult smalt band. 
Klippark med påsk
Sugrör


Har ni mycket spillpapper så hoppas jag att detta kan inspirera till ett nytt alster där pappren kommer till användning! 

Jag hoppas ni får en underbar påskafton och jag önskar er alla en riktigt glad påsk! 

Många kramar DT-Maria 

Inga kommentarer: