torsdag 4 april 2019

Blommig påskdekoration

Hej!

Det är inte så långt kvar nu, och påskkänslan infinner sig lite lättare när fåglarna kvittrar och solen värmer. Visst är det härligt med vår?

Jag har gjort en påskdekoration av en gammal trådrulle i trä som jag hittade av en slump. Det är kul att ta saker som inte är tänkta för scrapbooking och bara köra på...


Jag började med att klä mitten på rullen, där tråden suttit, med ett fint band i påskiga färger. Änden fäste jag med en nål med rosa huvud, det matchade så fint. Idas Magasins egen påskhälsnings-die är precis lagom stor för de flesta projekt och här har jag använt den tillsammans med en spillbit med trämönster - det blev en skylt ovanpå rullen. För att fästa skylten har jag gjort en ganska svajig konstruktion med tändstickor på baksidan - inte så snyggt, men fult funktionellt.


Jag hade en inre bild av en blomstergirlang på rullen, så jag började limma på blommor med mitt vanliga lim. Det är verkligen en övning i mindfulness, när man får hålla varje blomma i minst en minut innan limmet fäst ordentligt. Om du vill göra något liknande rekommenderar jag verkligen en limpistol!


Rosorna och de små pärlorna längs kanten på rullen fick bli dekoration, det skulle bli lite överlastat med ännu mer grejer. Nu ska jag ställa min rulle i en påskblomma och ge bort den. Hoppas mottagaren blir lika glad som jag blir av att titta på den. :)

Materiallista:

Inga kommentarer: