torsdag 18 april 2019

Välkommen till världen!

Hej och glad skärtorsdag på er!

Idag vill jag visa ett kort jag gjort till en alldeles nyfödd liten pojke. Han kom ut häromdagen och istället för att komma och störa i bebisbubblan, skickar jag ett kort med posten som de kan titta på när de hinner. Det är ju fullt upp med annat de första veckorna...


Jag har använt en kvadratisk kortbas som grund för mitt kort. Himla smidigt att inte behöva tänka på cardstock och dessutom finns det redan kuvert som passar till kortet, så det är enkelt att lägga på lådan sen.

Mönsterpappren jag har valt är från Maja Designs serie Vintage Baby. I serien ingår papper i blått och rosa, där flera av mönstren finns i både blå och rosa varianter. Dessutom finns det några trevliga klippark till som gör kortskapandet superenkelt!


Jag har kompletterat mina mönsterpapper med en stämpel som jag haft länge, och som inte finns i butiken längre. Här finns andra stämplar som jag gillar. :) Runt kanten på ett av lagren har jag satt Stickles i färgen Platinum. Jag gillar den för att den passar till allt från julkort till bebiskort och är så där härligt glittrig! Alla kanter är också färgade med min bästa Distress Ink - Walnut Stain.

En doily har jag skurit i bitar och använt på flera ställen på kortet. Sugrören är en kul detalj som ger både lite annan struktur och lite mer guld till mitt kort. De finns tyvärr bara i den fysiska butiken just nu. Snöret hade jag liggande på bordet, så det kom med av bara farten.

Jag önskar dig som läst en glad påsk, tack för att du tog dig tid att läsa ända hit! :)


Materiallista:


Inga kommentarer: