söndag 7 april 2019

Konsten att ge bort en flaska

Hej!
Ett sätt att ge bort en flaska på är att göra en förpackning till den som jag testade att göra. Här har jag (som oftast) ingen mall utan testar mig fram. Jag mätte omkretsen på flaskan, la till lite extra och delade det på 6 delar, som jag tänkte kunde passa. La även till en bit för att kunna sätta ihop den på slutet också. Jag bigade tvärsöver och klippte upp längst varje vikning så jag kunde vika in en botten också. Efter det så skar jag ut två stora cirklar som jag satte ovanpå och under botten och locket. Locket gjorde jag likadant med fastän mycket kortare. När jag väl fått ihop dessa delar skulle jag bara börja dekorera det hela.


Här får fantasin sätta gränserna... Jag gav bort det till en tjej som gillar blått, turkost och rosa så det fick bli de färgerna jag koncentrerade mig på. Runt om satte jag lite ljusblått papper i bågar, lite bling och snöre.



Jag gjorde en stor tag i flera lager med sugrör och en 3D punchout som jag satte på framsidan.


Material som jag använt till denna är:
Mörkblått cardstock
Mönstrade cardstock
Skärmaskin med bigningsfunktion
Dubbelhäftande tape
Big shot och dies
Snöre och band
Bling
3D Punchout
Sugrör (finns i fysiska butiken)
Blommor
Halvpärlor
Stora stickerssiffror

Have fun!
//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: