tisdag 23 april 2019

SKAKKORT MED EN CUPCAKE / MUFFIN

Hej!

Som ny i DT-gänget så vill jag få presentera mig!

Jag heter Madeleine och bor utanför Kumla med min man o våra två barn och en hel hög med husdjur.
Jag har hållit på med scrapbook sedan 2009 och jag gillar det mesta som scrapbooking har att erbjuda. Allt från små kort till stora mixed media tavlor. Gillar att altra saker och att göra vanliga LO. Så jag hoppas att kunna inspirera just dig med mina alster.
Jag har tidigare varit Gäst-DT hos Idas Magasin. Men nu har jag fått turen att vara med på heltid.


Här kommer mitt första.


Jag började med att fixa i ordning min cupcake, som är utstansade delar i ett tunt trämaterial.
Jag plockade ur alla bitarna och limmade ihop 3 lager. Jag ville ha ett brunmönstrat papper mellan de sista lagren. Så jag rotade fram i min spillbitslåda ett passande papper. Limmade på det. Jag målade inuti den övre delen av cupcaken med en lila metallic färg. Den sista delen fick samma lila färg på den övre delen medans den nedre delen fick en blå metallic färg. Jag klippte ut en lika stor del som den övre delen av cupcaken i genomskinligt plast.
Efter att färgen hade torkat så la jag i några små pärlor och några, lite större, halvpärlor.
Sen limmade jag fast plastlagret och till sist den sista delen av cupcaken.
Vips så kunde de små pärlorna fara runt i cupcaken utan att trilla ur.

Sedan startade jag med själva kortet.
Jag skar i ordning en kortbas som fick ett fantastiskt vackert mönsterpapper på. Det är i från Prima´s Lavender frost collection. Just detta papper har fina glimmande delar som gör att hela kortet liksom lyfter till en annan nivå.
Jag stämplade "Grattis på födelsedagen" på baksidan av ett vitt cardstock. Klippte kanterna så det blev som en banner. Jag färgade in kanterna med en distressdyna.
Jag limmade fast Cupcaken lite så där på sniskan. Limmade bannern så den fick lite höjd.
Men ändå kändes kortet lite tomt.
Så jag öste på med lite blommor o blad. Och några små pärlor fick också limmas fast för att skapa lite mer liv.





Hoppas ni finner inspiration och att ni gillar mitt första inlägg.

Materiallista från Idas Magasin:

Cupcake / Muffin
Lila Metallic färg (Fysiska butiken)
Blå metallicfärg (Fysiska butiken)
Cardstock
Mönsterpapper
Stämpel "GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN"
Blommor
Blad



Önskar dig en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: