torsdag 25 april 2019

Välkommen till världen Alma!

Det är vår och i min umgängeskrets kommer det små barn till världen i parti och minut! Det är så kul, och ännu roligare är att få göra kort att skicka till de nyblivna föräldrarna.


Idag ska du få se ett kort jag gjort till en liten Alma. Jag har använt mig av mönsterpapper från Prima och matchat med en sida ur en bok på kinesiska som jag har fått just till scrappande (jag bad om en billig bok med mycket text eftersom den inte skulle läsas) och lite fina rosor.

Jag började med en kortbas och skar ut mönsterpapper till mina olika lager. Pappren är två olika, det med fjärilarna har jag använt både fram- och baksida från. Jag har satt de mindre lagren på 3D-kuddar för att få till lite liv i kortet. Alla kanter på pappren har jag färgat med Distress Ink Walnut Stain. Jag använde en fingerdutt för att lätt och smidigt få till färgen på kanterna.


Översta lagret blev en bit kinesisk boksida med en söt ram runt namnet Alma. Rosorna har fått lite stickles på sig, liksom namnet. Sedan har jag klippt en vimpel av min dymo-remsa, som ger en fin kontrast mot allt det rosa och gulliga.

Jag önskar dig en fin torsdag!

Materiallista:


Inga kommentarer: