söndag 31 mars 2019

Tips på enkla och snabba men snygga kort!

Hallå!
Idag skulle jag vilja slå ett slag för enkla och snabba cas-kort som kan vara bra att ha till hands ibland när man behöver! Det finns SÅ mycket snyggt och så många olika stilar men ibland tycker jag det kan vara riktigt snyggt även UTAN att krångla till det!


Idag visar jag 7 olika, enkla, snabba men snygga kort som ligger hemma och väntar på rätt tillfälle!

Att investera i några snygga mönsterpapper i samma serie och gärna något "klippark" till det är ett väldigt smidigt sätt att kunna få ut många, men ändå, olika kort på en gång! Färgerna matchar redan och bara fantasin sätter gränser.


Någon eller några embossingfoldrar är också en bra investering, de "lyxar till" vilket papper som helst! Här har jag kört framsidan på en kortbas. Några häftkuddar för att få ännu mer 3D effekt på mitt ord som jag skurit ur ett klippark och dit med två söta pärlor.


Det högra kortet påminner lite om ett välkänt spa-märke, jag gillar det skarpt, trots att det är ett väldigt enkelt cas-kort. Det vänstra är också väldigt enkelt och sparsamt dekorerat. Där har jg ett mönstrat papper istället för att embossa det vita.


Till det här kortet har jag istället valt bakgrundsstämplar på min kortbas. Jag tog en hel bit av mitt klippark, fick med flera olika fält men tyckte att färgerna gjorde sitt till. Vände dessutom på pappret och klippte ut två "vimplar" som jag satte ner under klipparksdelen. Och avslutade med en glittrig enameldot.



På det sista kortet har jag ritat en bård runt kortet och använt ett par sequins, samt en punchout "thankful".

Med enkla medel och olika tekniker kan man variera sig i det oändliga.

Material:
Skärmaskin
Big shot (jag har en stor)
Embossingfolder
Snöre
Punch vimpel
Knapp
Stickers
Stickers
Akrylblock
Stämpeldyna
Enameldots
Blommor
Halvpärlor
Sequins
"Punchouts" (heter det ens så? Såna färdiga utskurna ord.)
Penna
Dubbelhäftande tape
3D Kuddar
Kortbas
Cardstock gärna ifrån samma serie
"Klippark" (gärna samma serie med massa olika ord och texter på.)

// DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: