lördag 9 mars 2019

Påskkort

Hej igen, nu är det lördag och återigen min tur att blogga!
Nu är det snart påsk och jag har inte bara gjort ett utan tre påskkort! Jag slog på stort på en gång ;)
Jag använde färdiga kortstommar vilket är jättesmidigt då det också medföljer kuvert.
Jag gjorde dom ganska enkla. Enkelt är också fint!
Jag använde magnolias romantiska easter och easterblessing papper som idas har i tre färger.
Jag använde en av varje färg till korten.

Jag använde ett påsk klippark som idas har med så många fina olika bilder.
Så enkelt att dekorera korten med. Vintagebilder med påsk tar mig tillbaka till när jag var liten och var påskkärring och man skickade mer påskkort än vad man gör idag.


Jag använde idas egna stansmall med ägg i tre storlekar. Länk kommer här: 
Men när jag skulle sätta dit glad påsk upptäcker jag att den finns inte bland mina stansar så nu ligger den i kundkorgarna på idas magasin! Tur det är några dagar kvar till påsk! 
Länk till den kommer här: 
Hur har jag kunnat missa och köpa den??!! 

Vad har jag använt från idas magasin:
Magnolia romantik och easterblessing papper
Kortstommar i vitt med kuvert
Idas egna stansmall med ägg! 
Kommer även användas idas egna stansmall glad påsk när jag får den ;)
Dubbelhäftande tejp
Klippark påsk

Hoppas ni får en fortsatt fin pysslarlördag och att ni fått inspiration.
Kramar DT-Maria 
S

Inga kommentarer: