lördag 2 mars 2019

Plånboksetui

Hej!

Efter en veckas semester i Sälen är jag nu tillbaka och idag visar jag ett plånboksetui.
Jag tog ett svart cardstock från bazzill som grund och sedan använde jag primas dubbelsidiga underbara papper med rosor på ifrån Rose Quartz collection.
Jag skar cardstocken vid 5” och bigade vid 4” och vid 8”.
Jag skar sedan mönsterpappret så det passade till både utsidan och insidan. 
Den första 4” skar jag vid 2” för att få den lilla fickan till presentkort eller pengar vad man nu vill ge. Jag limmade den fickan med tacky glue och använde även det till att fästa blommorna.


Jag skar även till en vit lapp att skriva önskningarna på. 
Jag dekorerade utsidan med blommor och använde även Idas magasins nya egna stämpel grattis på födelsedagen! Den blev perfekt och i lagom storlek för detta kort. 

Ett enkelt kort att ge bort när man ger bort presentkort
Eller pengar och vill ge något mer än det tråkiga pappersformatet som medföljer när man köper på tex Ikea eller Mariebergs köpcentrum.

Vad har jag använt från idas magasin:
Idas egna stämpel grattis på födelsedagen
Svart cardstock från bazzill
Prima Rose Quartz Collection
Tacky glue
Blommorna
Dubbelhäftande tejp

Hoppas ni får en fin fortsatt lördagkväll! 
Kramar DT-Maria 



Inga kommentarer: