söndag 10 mars 2019

Love is all we need

Hallå igen i solskenet!

Idag visar jag en tavla som jag hade väldigt roligt när jag gjorde. Jag tjatar om klet och kladd, men det ÄR ju så himla kul!
Här har jag gått loss med flera olika stenciler när jag gjorde bakgrunden, efter att ha målat allt med vit gesso, och för att inte bara smeta ut alltihop så har jag embossat texture paste:n med fönen innan jag lagt till nästa lager osv. Det är nåt så satisfying med att hålla på med texture paste så det kan man göra länge...


När bakgrunden kändes klar rev jag ut ett hjärta och färgade in kanterna. Gjorde en kort tag i två lager, målade några avklippta sugrör med vit gesso, och byggde på flera lager av dekorationer. Blommor, gears, nyckel, hjärta och woodveners.


Materiallista:
Pannå
Gesso
Texturepaste
Stenciler
Embossingfön
Mönsterpapper
Sugrör (finns i fysiska butiken)
Woodveners
Blommor
Gears
Charms
Lim
Distress
Dutt

Ha det bäst!
//DT-Hanna-Maria

Inga kommentarer: