söndag 17 mars 2019

Påskägg

Hallå där!

Som jag förvarnade er om har jag nu gjort ett par påskägg till! Hittade supersmå påskägg som var så himla söta så jag var tvungen att sätta fart så fort jag kom hem!
De blir ju så himla söta å så är det ju så roligt att hållas med.


Målade båda med ett lager heavy gesso, den ena blandade jag i en liiiten droppe svart acrylfärg i sista lagret och målade den grå. Till den vita tog jag fyra remsor av ett gammalt bokblad och stämplade en slända på och ordet Påsk. Limmade sedan fast dem på ägget med tacky glue som jag strykt ut med en liten pensel. Målade försiktigt över det med Multimedium Matte och snurrade tre varv runt med ett tunt band, satte dit två blommor och några små glittriga spröt.


Den gråa limmade jag på en liten fin fjäder och två små kvistar jag hämtade i trädgården. Snurrade tre varv med ett tunt band om hela ägget och satte dit en stor blomma och några glittriga spröt. Enkelt och sött.


Materiallista:
Heavy Gesso
Acrylfärg svart - Finns i butiken
Multimedium Matte
Gamla bokblad
Clearstamps
Akrylblock
Stämpeldyna
Snöre/band
Fjäder
Blommor
Spröt- Finns i butiken
Tacky glue
Limpistol
Limstavar

Ha det bäst till nästa gång!
//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: