torsdag 14 mars 2019

Påsk-tag med mycket färg

Hej hopp!

Det är några veckor kvar till påsk, men jag har redan börjat med påskpysslet för säkerhets skull. Man vet ju aldrig...

Till dagens inspirationsinlägg har jag gjort en tag med många Distress-färger, inspirerad av ett inlägg på Instagram. Jag har inte kopierat det jag såg rakt av, men jag har ändå försökt att efterlikna de effekter jag gillar. Kanske blir jag lite bättre på det efter några försök till.


Jag började med att stansa ut de tre äggen som finns i Idas egna ägg-dies-kit. Jag stansade ut dem ur spillpapper, det var inte så noga, för jag skulle bara ha dem som mall. Sedan stansade jag ut två ägg och Glad Påsk-hälsningen ur ett papper som jag sprayat lite blå shimmer mist på för några veckor sedan. Det passade bra till det jag tänkte göra.


De tre första äggen satte jag fast bredvid varann på en remsa spillpapper och sedan satte jag igång med min soluppgång. Tagen hade jag grundat med ett tunt lager vit gesso först. Jag har använt mig av sju Distress-dynor med tillhörande Ink Blending Tools... Varje gång jag bytte färg, flyttade jag min äggrad lite högre upp, så att det blev som molnkanter. Förvånansvärt enkelt och det blev ju snyggt för att vara mitt första försök...

Jag avslutade enkelt med bara några pärlor, det blev ju så mycket att titta på ändå.

Materiallista:
Pensel

Inga kommentarer: