torsdag 21 mars 2019

Stilrent födelsedagskort

Idag vill jag visa ett födelsedagskort jag gjort till en nybliven 75-åring. Jag har hållit själva kortet väldigt avskalat och "clean" - det ger mer fokus åt det som faktiskt få vara där och gör att själva kortet tar mer plats.


Jag har färgat in en bakgrundsstämpel med tre olika distress oxide-dynor. Jag lät färgerna gå in i varandra lite grann, så att det inte skulle bli så skarpa kanter mellan färgerna. Innan jag stämplade, sprayade jag min färgade stämpel med lite vatten. Det gör att färgerna redan har den där matta texturen som oxide-färgerna kan få av vatten. Då behåller själva motivet sina rena linjer, färgerna flyter inte ut som de skulle göra om jag blötte ner det efter att jag stämplat.


Sedan skar jag ut en matta till mitt stämplade motiv i mörkblå cardstock och monterade alltihop på ett kort av vit cardstock. Avslutningsvis satte jag dit talet 75 i stora guldsiffror. Det blev en riktigt fin effekt, tycker jag.

Material:



Inga kommentarer: