söndag 4 november 2018

Bröllopsinbjudan!

Hej Hallå!

Idag var det återigen min tur att försöka ge er lite inspiration!

Förra veckan fick jag en förfrågan om att göra inbjudningskort till ett bröllop.
Kraven var att dom färgerna som fick finnas med endast var vitt, svart, rött, och silver.
Efter lite klurande och funderande kom jag på hur jag skulle göra.



Jag började med att klura på hur själva kortet skulle vara och ville få det till så att det såg ut som två dörrar. Så jag skar till kortet till 6" (inch) och sedan vek jag 3" sedan 6" sedan vid 9" så jag fick två dörrar. 
Jag tog ett vitt band och la på mitten som jag sedan fäste en magnet i på insidan av höger sida och även under ringen som sitter som ett lås. 
Röda rosor tyckte jag blev perfekt i temat med rött så dom satte jag i hörnet. jag använde en mörkröd och två lite ljusare rosor och tre röda rosknoppar. 
På högersida av kortdörren så satte jag ett litet silverhjärta i pärlor. Dom var redan färdiga som hjärtan jättesmidiga att limma dit. Jag använde glossy accent till att limma dit detaljerna. Bra lim som fäster både magneter och dekorationer utmärkt!


På insidan klädde jag sedan dörrsidorna med papper med motiv från bröllop. I mitten där själva inbjudningstexten ska vara satte jag tre små hjärtan, i rött och silver. Även där satte jag dit en bröllopsmotiv bild. 
Det färdiga resultatet på insidan. Då jag tyvärr redan hade hunnit skriva dit namn, ort och kontakt uppgifter fick jag nu lite smidigt mörka det så brudparets uppgifter inte lämnas ut. 
Men så här blev det och korten är nu redan överlämnade till brudparet som blev jättenöjda.
Ibland är det enkla bara så fint och man behöver inte alltid överdekorera och en annan viktig sak är att man lyssnar på personerna som ska få kortet hur dom vill ha det. För är dom nöjda är ju faktiskt arbetet perfekt!

Vad har jag då använt;

Från Idas magasin:

Cardstock äggvit från bazill
dubbelhäftande tejp
rosorna 
rosenknopparna
vita bandet
magneterna
glossy accent

Från egna gömmor

pappren med bröllopsmotiv
dien med ringar
Hjärtarna

Hoppas ni blivit lite inspirerade så här på söndagen. Ha en fortsatt fin söndag med mycket pyssel!

Kramar

Maria



Inga kommentarer: