söndag 11 november 2018

minialbum

Hej hallå!

Snart är det svärfars 65 års dag och jag vill
göra något speciellt.
Så jag satte mig och surfade runt på youtube. Där finns det många tutorial på olika små minialbum ja även stora album också.
Men jag ville göra ett minialbum. Då svärfar bor en bit ifrån oss så ska man kunna skicka det utan att det går sönder i posten.
Så jag kollade youtubeklippet fram och tillbaka flertal gånger pausade och startade om innan jag var nöjd med resultatet.
Som botten använde jag svart cardstock. Svart cardstock är  en bra färg om man vill använda mycket färg på mönsterpappren man sedan klär albumet med.

Eftersom det är ganska många delar i ett album rekommenderar jag att man skriver upp måtten på var du ska skära eller bigga för att få det helt rätt. Det är okej att göra fel! Tro mig jag både skar och biggade fel ett antal gånger innan det äntligen blev som jag ville ha det. 










Nu blev det lite fotobombande men när inte filmen funkar som jag gjorde får man göra det bästa av det. ;) 

Eftersom jag älskar Majadesigns papper så blev det ett självklart val att använda deras papperkollektion Celebration. Passar perfekt till en blivande 65 årig man.

Jag har dock inte dekorerat albumet än det kommer när jag satt i dom foton som ska i och sedan dekorerar jag efter det. 

Jag hoppas att ni får lite inspiration av detta och kom ihåg att det finns inga fel i scrapbooking bara ert eget tycke o smak och blir det nåt galet gör om till dess att ni blir nöjda!

Materiallista.
Från Idas Magasin:

Svart cardstock
Maja designs kollektion Celebration
det blå vit randiga snöret.
dubbelhäftande tejp 
och limmet man inte kan vara utan Tacky Glue.

Lycka till och ha en fortsatt fin söndag!
Kram till er alla!

Inga kommentarer: