torsdag 29 november 2018

Mer snö!

I början av veckan var det kallt, massor av minusgrader och snö. Nu spöregnar det. Blä. Jag har ett kort till att visa där jag använt både snöpennan, en fin bild från klipparket och dessutom ett papper som inte alls har med jul att göra.


Som du ser, har jag använt snöpennan för att fylla i all snö på bilden, tillochmed snön som faller runt snögubben. Sedan har jag markerat ramen runt bilden med stickles som ser lite ut som rimfrost (Frosted Lace). Perfekt till det här kortet. Dessutom är det en gullig liten flugsvamp i blomklustret bredvid bilden. Jag gillar verkligen flugsvampar i adventsljusstaken och därför blev jag extra glad att Idas har dem i miniformat till pysslet!


Mönsterpappren som jag använt kommer från Maja Design båda två. Det ena är samma som jag hade på mitt förra julkort. Det blå pappret kommer från kollektionen som kom tidigare i år - Celebration. Jag tycker det passade fint ihop med snögubben. Under bilden är det en liten bit ostduk också. Det är en dekoration som var inne i scrap-kretsar för ett antal år sedan, men som jag verkligen gillar att lägga till struktur med. Då blir inte alla lager så platta, om du förstår vad jag menar.

Runt kanterna på mönsterpappren har jag en annan stickles - Platinum. På julkort går jag gärna all in på glittret. På den röda rosen är det så klart rött glitter. De pyttesmå bokstäverna passar också bra när man vill ge allt fokus åt motivet - de tar inte så stor plats och uppmärksamhet, men är ändå där med ett lite mer blygsamt budskap.

Materiallista: 


Svamparna finns inte i webbshoppen, men titta in till Yvonne i den fysiska butiken!

Till sist vill jag bara tipsa om en av nyheterna som kommit till butiken - Star Aperture! Jag kan komma på massor av saker jag vill göra med den - ska bara ta mig till butiken och köpa en. Skynda innan de tar slut!

Inga kommentarer: