torsdag 14 februari 2019

Alla hjärtans-inspiration

Idag är det alla hjärtans dag och ett bra tillfälle att göra kort med extra allt att ge bort. Jag har blivit inspirerad av en rysk kortmakare som jag följer på instagram och som gör helt makalösa saker med massor av blommor och detaljer. Jag är inte lika bra på "more is more", men som du kan se har jag verkligen gjort mitt bästa.


För att ha något att utgå ifrån, valde jag en ljusblå mist med lite glimmer i, och sprayade i en tejprulle för att det skulle vara en cirkel och inte bara en oregelbunden massa av färg (gör enkelt mist själv med hjälp av Distress Reinkers, vatten och en gnutta Perfect Pearl). Sedan tog jag en stencil med hjärtan och färgade rosa hjärtan (ett i taget) igenom cirkeln. Med en fingerdutt kan man verkligen vara precis med färgen.


Den fina lilla kransen av små blad satte jag över cirkeln och hjärtana, och sedan började det roliga med att skapa blombuketten. Jag tycker det är svårt med många dekorationer och kan tycka att det känns överlastat, men nu bestämde jag mig för att bara köra på. Jag började med några gröna blad och en vit mullberryblomma att ha som utgångspunkt och bas, och sedan fyllde jag på med rosor i olika storlekar, ett spröt, några bitar av ett pärlband och en charm. Som avslutning satte jag ut pyttesmå vita pärlor runt buketten och vid några av mina rosa hjärtan för att få en linje genom kortet. Tillsammans med pärlspröten blir det en vinkel som styr blicken mot blombuketten och gör den än mer till kortets fokus.


Jag valde att inte stämpla eller sätta ut någon text på kortet, utan det får hamna på insidan.


Önskar dig en fin alla hjärtans dag med dina nära och kära!

Materiallista

Inga kommentarer: