torsdag 21 februari 2019

Lila tag med vårkänsla

Hej på dig!
Den här veckan är jag i fjällen, och eftersom katten inte kan åka skidor, får hon vara hemma med kattvakten. För att visa vår uppskattning för kattvaktens omsorger, har jag gjort en liten tag till henne.




Först grundade jag min tag med vit gesso, som jag torkade med min embossingfön (orkade inte vänta). Sedan tog jag en mask med många små prickar och färgade in med lila. Sedan stämplade jag med en bakgrundsstämpel med oläslig text i grått. Det som är bra med att använda Distress Oxide när man stämplar över någon man färgar in, är att Oxide-färgen inte är genomskinlig som de "vanliga" distresserna utan lägger sig ovanpå.


När all färg hade torkat satte jag dit min lilla hälsning, en minimal bit wellpapp som jag färgat in med samma lila färg på kanterna och där dymo-remsan precis får plats. Wellpappen sitter på 3D-kuddar för att komma upp lite extra. Den lila blomman och bladen bredvid fick bli dekoration tillsammans med några pyttesmå självhäftande pärlor.

Materiallista:

Inga kommentarer: