söndag 17 februari 2019

Vårkort

Hej där!
Med tanke på de senaste dagarnas väder och att solen kikat fram visar jag ett "solskenskort" idag.
Ett enkelt men ändå lite romantiskt kort som passar till de flesta.
Jag tog en färdig kortbas och skar en ljust gul fyrknt något mindre än kortet som jag sedan tog en skalpell och drog för att riva upp kanterna. Tog ytterligare ett färgat ljust papper, något ännu mindre och drog kanterna på det med... för att få en mjuk övergång så chalkade jag inte kanterna den här gången. Skar ut några utvalda delar ur ett annat papper, bland annat med texten "I've got sunshine on my mind" och en blomma och drog alla kanter likadant som på de första. Sedan satte jag ihop allt med en bit spetsband under och dekorerade med lite stenar.

Till kortet använde jag:
Kortbas, cardstock, mönsterpapper, skalpell, spetsband och stenar.

Tills nästa gång, ha det bäst!
//DT-Hanna-Maria

Inga kommentarer: