tisdag 5 februari 2019

Magiskt vinterkort

Jag har gjort ett kort som jag ville få att se ut som en vintrig dag i skogen. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Vad tycker du?

Jag tejpar alltid fast mina stenciler ovanpå det jag ska färga in, så jag kan bestämma hur mönstret ska bli.

Jag tog fram den stora stencilen som ser ut som hängande kvistar och grenar och en kortbas. Först tänkte jag bara göra framsidan av kortet, men sedan valde jag att göra både fram- och baksida - det blir ju lite extra snyggt och stencilen är mer än stor nog. Jag valde ut Distress Oxide i fyra kalla nyanser och började med den ljusaste längst ner. Jag färgade in min kortbas i sneda fält tvärs över och avslutade med den mörkaste nyansen högst upp.

När jag tagit bort stencilen vek jag ihop mitt kort. Jag stänkte med vitt på kortets framsida (blanda gesso och lite vatten så att du får en lagom trögflytande vätska, tänk filmjölk) och blåste torrt med embossingfönen. Den är riktigt bra att ha när man är så otålig som jag! Sedan stänkte jag också med lite vatten med Perfect Pearl i, för att få en skimrande effekt. Tillsammans blir det en känsla av lätt snöfall. Sist satte jag dit siffror i silver. Nu får kortet vänta på att skickas iväg till sin mottagare, som jag tror blir glad, för hon älskar vintern lika mycket som jag!



Materiallista:

Inga kommentarer: