tisdag 11 juni 2019

BEAUTIFUL

Hej!

I dag vill jag visa er en canvastavla som jag gjorde med lite inspiration av mixed media.
Denna tavlan blev inte riktigt att jag gick "all in" på mixed media. Denna tavla blev lite mer som en LO med det lilla extra.

Så här gjorde jag.

Jag började med en vit canvas som jag fick måla om till en svart bakgrund med svart gesso.
När det hade torkat ordentligt så smetade jag på modeling paste över en stencil så det blev ett snyggt mönster.
När det hade torkat så ville jag ha även det i svart, så jag målade på ett lager med svart gesso på de delarna.
När detta ytterliga lagret hade torkat så målade jag med två olika kulörer av metallic färg. En blå och en lila färg.
Dessa färger finn endast i den fysiska butiken. Jag är totalt förälskad i dessa färgerna. Dom täcker bra och är lätta att måla med. Så himla snygg metallic look blir det också.

Jag gnuggade på med lite wax på de upphöjda delarna så dom "poppade" fram.

För att skapa ytterligare dimention till bakgrunden så tog jag en oval trädekoration som jag målade på med lite patina effect . Även den fick lite wax på sig.

Bilden skar jag ut i från Maja designs papper Celebration.

När jag satt fast bilden så öste jag på med blommor av alla dess slag.

När allt satt fast så limmade jag fast ordet BEAUTIFUL  och när det var gjort kännde jag mig nöjd.

Så här blev det.





Här nedan följer material listan.
Klicka på texten så kommer ni direkt till webshoppen.

Svart gesso
Modeling paste
Metallic färg Lila & Blå (endast fysiska butiken)
Wax metallic 
Trä dekoration Oval
BLOMMOR
Maja design mönsterpapper

Hoppas att ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: