tisdag 4 juni 2019

TVÄTTSTUGA

Hej!

I dag vill jag visa er ett kort som jag ska ge till en som snart ska flytta hemifrån.

Så här gjorde jag.

Jag stämplade ut motiven från Lawn Fawn med temat tvättstuga på ett akvarellpapper.
Sedan färglade jag allt med distress markers.
Jag klippte sedan ut alltihop så nära kanten jag kunde.
När allt var klart så limmade jag fast allt på ett vitt cardstock.
Ville få till en känsla av en ren o fin tvättstuga. Så därför fick det bli en helvit bakgrund.

Jag ritade en tvättlina som jag "hängde" kläder på.
Jag tyckte att det var lite kul att en strumpa satt fast i tvättmaskinen.



När allt var klart så limmade jag fast det på en grön kortbas.
Sen var det klart!

Här följer en materiallista.
Klicka på texten för att komma till webshopen.

Cardstock vitt
cardstock Grön
Lawn Fawn stäpelset Tvättstuga
Distress Marker

Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!
//Madde

Inga kommentarer: