söndag 30 juni 2019

Lite småtips i värmen

Hej hallå i värmen!

Idag är det söndag och senila jag har förvillat mina dagar. Det är inte bra med röda dagar mitt i veckan då kommer man aldrig rätt igen ;)  Men nu är det som vanligt raka veckor och en varm skön sommar i sikte. Så nu borde jag ha lördag när jag ska ha lördag ;)

Idag blir det inte något kort eller någon ask. Idag så kollar jag över mina stämpeldynor och ger dom lite kärlek, passar även på att ge varje färg varsin liten blending dyna. Så i dagens inlägg tänkte jag ge lite tips om vad man kan göra med sina stämpeldynor från Tim Holtz.  Jag har mina i den bra enkla och praktiska förvaringen stuftainer där får dom plats i den mellersta. Dessa förvaringar är också perfekta till stämplar, papperspill, embossingfoldrar och även stenciler. Egentligen är det bara fantasin som sätter gränser vad du vill förvara i dina stuftainers.


Varje dyna har varsin refill ink från Tim Holtz perfekt när dynorna börjat torka lite, ett par droppar och dynan är som ny igen. 

Under varje stämpeldyna sätter jag en rund mini ink blendingtool. Detta underlättar massor när man ska använda färgerna och den då sitter under och man bara kan ta sin blendingtool sätta fast den lilla dynan och så är det bara att använda färgen! Inga problem med bortappade små ink rundlar ;) Den svarta sidan är kardborre och den vita är för färgen. Så sätt alltid den svarta sidan utåt så är det bara att trycka dit blendingtoolen direkt på dynan o du slipper kladdiga fingrar ;)




Detta finns hos Idas Magasin, tryck på orden så kommer ni direkt till sidan och rätt produkt!


Idag kanske jag inte inspirerade så mycket men ibland måste man ju städa sitt pysselrum och ta hand som sina stämpeldynor. Jag älskar mina Tim Holtz dynor och vårdar dom ömt. Så jag fortsätter ge dom lite kärlek så håller dom längre! 

Hoppas ni har en underbar sommardag!

Kramar DT-Maria

Inga kommentarer: