torsdag 13 juni 2019

På dopdagen

Hej!

Nu är det säsong för fina ceremonier som bröllop och dop. Idag visar jag ett kort till en liten Vendela som ska döpas på lördag.



Jag har använt papper från Primas serie Lavender Frost, som går i mjuka rosa toner och har små inslag av roséguld-metallic. De har alla en fin och lite nedtonat baksida också, som man lätt matchar med för att inte allt ska bli alldeles för blingigt.


När jag planerade kortet utgick jag från en vit kortbas och en utstansad cirkel i mönsterpappret, och sedan byggde jag vidare både neråt och uppåt. Jag har två lager mönsterpapper mellan cirkeln och kortbasen, och ett litet tårtpapper. Sedan har jag satt rosor i rosa och lila nyanser runt kanten på cirkeln. Alla papperskanter har jag ruggat upp med ena skäret på en sax för att få shabby chic-looken utan att behöva färga in alla kanter. Jag ville behålla de ljusa färgerna och den luftiga känslan. Alla rosor är limmade med Aleene's Turbo Tacky Glue. Det blir transparent när det torkar så det gör inget om man har lite bredvid eller limmar på fel ställe, det syns inte alls sen!


På ett av papperslagren har jag rullat upp ett hörn och sedan stuckit in en liten knopp och ett blad. Det är kul att skapa många detaljer, så att en kan titta på kortet länge. De två textremsorna har jag gjort med min Dymo.

Materiallista:

Kortbas med kuvert
Mönsterpapper Prima - Finding the Way
Tårtpapper
Rosor
Aleene's Turbo Tacky Glue

Tips! Kollektionen från Prima finns också som pappersblock i mindre format. Perfekt till kort och mindre scrapbookingalster. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: