söndag 2 juni 2019

Min hemliga låda!

Hej Hallå!
Idag är jag lite förvirrad ;) Jag bloggar på en söndag istället för min vanliga lördag. Detta beror på att jag är alldeles dagvill för tillfället! Det har ju varit ledigt mitt i veckan och så har vi student på onsdag så dagarna bara rinner iväg och med mycket tankar, så ja ni vet ju hur det är :)

Idag tänkte jag visa en liten låda jag gjorde igår när jag träffade mina kompisar och det blev en spontan scrapdag! Det kan jag verkligen rekommendera spontana scrapträffar blir bara så roligt! Jag hittade en mall hos min väninna och det är egentligen en receptbox från Anna-Lena på Rox . Stamp. Men jag tänkte ha mina "hemliga" saker i den :)
Eftersom jag inte vill göra något övertramp gällande hennes mönster så rekommenderar jag att ni tar kontakt med Anna-Lena om ni vill köpa mönstret till denna box. Därför kommer jag inte lägga ut måtten idag. 
Jag skar ut delarna i hård cardstock/kartong. Tog sedan svart "silvertejp" och fäste ihop delarna. 
Innan jag fäste ihop delarna klädde jag insidan med svart cardstock.



Jag märkte delarna så att jag skulle veta vilka som skulle sitta vart. 
Sen kommer det roliga när man satt ihop sitt verk och äntligen ska börja klä det i mönster papper.
Jag är ju lite småkär i Primas nya papper så valde det idag också! Älskar mönstret med lite guld i som lyfter hela pappret.
Mycket mäta och pill men till slut blev det ju som jag ville ha det!

Hörn och lås måste ju lådan ha! En liten nyckel som hänger fram till låset.

Sedan naturligtvis mina älskade blommor!

Här är slutresultatet! Så nöjd!

Denna gång har jag använt från Idas Magasin:

Charms från den fysiska butiken.
Band finns i den fysiska butiken,

Från privata gömmor har jag använt det tjockare cardstocket som är som kartong,"silvertejpen", låset och hörnen.

Ett lite annorlunda men kul projekt! Klicka på orden så kommer ni direkt till butiken!

Nu ska jag ut i solen och fortsätta fixa inför min sons student! Tre dagar kvar :D

Ha en riktigt underbar söndag och hoppas ni fått lite inspiration!

Kramar DT-Maria


Inga kommentarer: