torsdag 30 maj 2019

En altrad skrivbok

Hej!

Idag vill jag visa en skrivbok som jag har gjort om omslaget på. Jag har tagit en vanlig tunn skrivbok med brunt omslag och sedan gått lös med massor av olika klet och kladd. Det var verkligen roligt! Tid tog det också, förstås... :)


Jag började med att välja stenciler. Sedan lade jag på texture paste över stencilerna och lät det torka. På framsidan, där jag täckt hela ytan, fick jag låta det torka mellan varven så jag inte skulle kladda ut det som redan var klart.


När det hade torkat gick jag först över hela framsidan med Distress Inks i gröna nyanser: Mowed Lawn och Crushed Olive. Sedan drog jag också på lite Brushed Corduroy, som är en ljusbrun nyans. Efter detta valde jag ut några mist (hade sedan tidigare blandat Distress Re-Inker med vatten och lite Perfect Pearl) - en grön och en brun. Jag sprayade och skvätte lite där det kändes bra. Medan det torkade tog jag fram en stencil till, och lite svart gesso. Det var liksom för rent... Sedan kladdade jag med vit gesso också, innan jag avslutade med några remsor tejp och en dymo-etikett längst ner. Jag ritade lite slarvigt runt några kanter där nere så att det skulle bli lite ruffigare och häftade lite med en vanlig häftapparat. Några enamel dots fick också vara med.

Det var en utmaning att skapa något i den här färgskalan, men också riktigt roligt att se att resultatet blev så bra!

Materiallista:

Inga kommentarer: