torsdag 2 maj 2019

Grattiskort med pepp

Idag vill jag visa ett grattiskort jag gjort till en kollega. Hon är en grym person, både på och utanför jobbet, och ska definitivt uppvaktas när hon fyller år.


Till mitt kort har jag använt en vit kortbas, som jag färgat in med två olika Distress Oxide och sedan sprayat med lite vatten. När Oxide-färgen blir blöt, kan man lyfta bort den med något torrt, t ex en bit hushållspapper, så att man får lite blekare fläckar i sitt mönster. 


Stämplarna jag använt kommer från Prima och jag har använt ganska många av de som ingår i detta set. Jag gillar att leka med stämplar, då kan man göra unika alster varje gång!


Den fina fjärilen har jag stämplat två gånger. Först i turkost, på vellum, och sedan i brunt på vanligt vit cardstock (Jag har använt samma stämpeldynor som jag använde för att färga in kortbasen). Sedan har jag fäst ihop fjärilarna med lim för att få en 3D-effekt. Jag har klippt ut dem för hand. Det är lite pilligt men så värt det!

Materiallista:

Memento - Tuxedo Black (bästa svarta stämpeldynan)
Aleene's Turbo Tacky Glue (bästa limmet - någonsin!)
Gears (kugghjul)

Inga kommentarer: