tisdag 7 maj 2019

THE BEST LOVE

Hej!

I dag vill jag visa er en LO med ett foto på mig och min man när vi just hade gift oss.
En av de bästa dagarna i mitt liv.





Så här gjorde jag min LO:

Jag började med ett vanligt cardstock som fick bli min bas.
Sedan rev jag delar av de superfina mönster pappren från prima.
Jag gnuggade lite distressfärg på kanterna så de fick lite mer tydlighet.
Jag punkt-stämplade med en textstämpel lite här och där för att få lite extra liv i min bakgrund.
Jag skar sedan ut rektangulära bitarsom jag skrapade och distressade kanterna på.
När alla bitarna hade limmats fast limmade jag dit mitt foto.



Jag stansade ut siffror och månaden från Idas egna dies, som jag bara ÄLSKAR!
Jag stansade ut dom i vanligt vitt cardstock.
Sedan duttade jag direkt på dom med embossing dyna.
Innan det torkade så strösslade jag på med embossingpulver med rosa färg.
Värmde det och vips så blev allt superfint!
Jag limmade fast dom med hjälp av min xyron.


Sedan öste jag på med blommor av olika slag. Men för att få till det där lilla extra så kletade jag på vissa delar med Multi medium matte. Innan det torkade så strösslade jag på med några små pärlor.
Blev en ganska fin liten detalj.

Dessa produkter använde jag mig av:
KLICKA PÅ TEXTEN FÖR ATT KOMMA DIREKT TILL SHOPPEN.

Cardstock Vit
Primas mönstrade papper
Distress dyna 
Ida´s Dies Siffror
Ida´s Dies Månader
Embossingpulver Pink/Rosa
Embossingdyna
Heat tool
Xyron
Rosor vita
Multi medium matte


Hoppas ni finner inspiration!

Ha en fin dag!
//Madeleine

Inga kommentarer: