torsdag 23 maj 2019

På mors dag

Ska du träffa mamma på mors dag? Din egen eller någon annans? Jag ska träffa min, och har gjort ett kort, som varje år. I år har jag använt papper från Bo Bunnys senaste kollektion Charmed. Färgskalan är mjuk och går i olika dova varma nyanser. Jag har använt fram- och baksida av ett papper, och sedan klippt ut ballerinan och vimplarna ur ett klippark.



Själva kortet fick ta lång tid på sig att växa fram. Jag tyckte inte att jag hade rätt bakgrund till ballerinan jag klippt ut, så jag tog en stämpel som låg på mitt pysselbord och stämplade med Walnut Stain. Jag stämplade 4-5 gånger från papprets botten och uppåt, så att det blev en fade-effekt av mina hjärtan.


Ballerinan har jag satt på 3D-kuddar för att få känslan av att hon är lätt och dansar fram. Vimplarna har jag dragit lite med nageln över för att ge dem lite form innan jag limmade lite i överkanten på dem. För att hålla ihop vimplarna drog jag en lång sträng med Stickles Platinum längs ovansidorna. Man kan t ex limma dit lite snöre eller ett band om man skulle vilja.


Som avslutning tog jag några olika blommor i rätt färgskala och satte dem tillsammans med en vimpel i hörnet. Vimpeln har jag satt på dubbla 3D-kuddar för att få den att luta ut ur kortet ordentligt.

Materiallista:

Inga kommentarer: