torsdag 16 maj 2019

Mer baby-kort

Hej och glad torsdag!

Idag är jag tillbaka med ytterligare ett baby-kort till en ny liten vän. Kortet går i blått och jag har valt att hålla det hela ganska enkelt. Det är lätt att göra kort med extra allt, men svårare att behålla de rena linjerna, tycker jag.


Jag har använt mig av papper från Maja Design. Mönsterpappren kommer från kollektionen Vintage Baby. Den har några år på nacken men funkar superbra till det mesta!


Som dekoration har jag använt ett hjärtformat tårtpapper (doily) och några blommor och charms. Stämpeln kommer från mina egna gömmor. Jag har färgat in alla kanter med Distress Ink Walnut Stain - på mellanlagret har jag också satt stickles runt kanten för att få den att poppa.

Materiallista:
Charms - krona - finns i fysiska butiken

Inga kommentarer: