tisdag 28 maj 2019

SWEET LITTLE GIRL

Hej!

I dag vill jag visa er ett kort som jag gjort.
Ibland gör jag kort utan att ha någon att ge den till.
Ibland måste jag bara få skapa någonting.

Så här gjorde jag just detta kortet.



Jag började med att stämpla flickan på ett akvarellpapper och färglade henne med distress markers.
Sedan klippte jag ut henne.
Jag tog några fina papper från Maja Designs kollektion som jag matchade ihop.
Jag stansade ut en "bubblig" cirkel som fick bli flickans bakgrund. Den finns tyvärr inte kvar i shoppen.
Sedan gick jag bananas med washitejp av olika slag.

Jag satte de självhäftande bokstäverna på ett separat papper och klippte sedan ut hela orden och limmade sedan fast dessa på kortet.

Så enkelt var det. Jag gillar verkligen enkla kort.
Här nedan är några närbilder.



Här följer en materiallista. Klicka direkt på ordet så kommer ni till wabbshoppen.

Maja Design mönstrade papper
Gorjuss flicka med kanin
Bokstäver
Lim
Washitejp


Hoppas ni finner inspiration.
Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer: