tisdag 14 maj 2019

HUR MÅS DET?

Hej!


I dag vill jag visa er ett lite skojigt kort som jag ska skicka till en väninna som är lite krasslig.
Jag föll pladask för Idas egna stämplar. Plus att dom är ju skojiga också.



Så här gjorde jag:

Först skar jag i ordning kortbasen och vek framsidan på mitten så den blev som en flik.
Jag stämplade motivet med fiskmåsen inklusive texten som hör till. Färglade fågeln och stansade ut den i en cirkel.
Jag gjorde detsamma med igelkotten.
Jag satte på ett mönstrat papper från Prima. Det pappret fick pryda dels min framsida, men även min insida. Jag distressade kanterna för att få en fin effekt.

Jag limmade fast mås-cirkeln så att bara halva cirkeln sitter fast på framsidan.
Sedan limmade jag fast cirkeln med igelkotten så den hamnade exakt bakom måsen när kortet är stängt. Då kommer liksom igelkotten fram som en liten överaskning när man öppnar kortet.




En vit baksida är ju lite tråkig. Men som tur är så är ju det mönstrade pappret så fantastiskt fint på båda sidorna. Så samma papper fick hamna på baksidan av kortet, fast med ett annat mönster på.



Produktlista. (KLICKA PÅ TEXTEN FÖR ATT KOMMA TILL SHOPPEN)

Cardstock Vitt
Prima (Cherry Blossom Collection)
Idas stämpel - Hur mås det
Idas stämpel - Hoppas du Piggar på sig snart
Lim
Distressdyna - Walnut stain


Hoppas ni finner inspiration.
ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: