tisdag 18 juni 2019

FAVORITE TREE

Hej!

I dag vill jag visa en LO som har ett foto av ett träd som finns i våran trädgård.
Trädet är gammalt och det finns knappt liv i det. Men så länge det finns en gnista kvar så får det stå där det står. Många tycker kanske att trädet är fult och anskrämligt. Men jag tycker att det är vackert.
Så därför får det pryda min LO i dag.

Så här gjorde jag.
Jag började med ett vitt cardstock.
Jag plockade fram matchande mönstrade papper från Maja Design.
Dessa pappren skar jag till mindre bitar och använde både fram och baksidor. Maja designs papper är ju helt underbara för att dom just har snygga mönster på båda sidorna.
När jag hade limmat fast dom så kändes det som att något saknades.
Så jag gick igenom lite ur min samling av washitejp.
Smala svarta bitar hamnade lite här och där.
Snygga mönstrade hamnade lite under fotot och några ner i hörnet.
Jag satt fast fotot med dubbelhäftande tejp.
Titeln på min LO är en färdigskuren stickers från Jillibean.
De svarta bokstäverna är från Authentique.
Textraden är från Tim Holtz.
Efter att jag skuggat lite grann på ordet Favorite så kände jag mig nöjd med min LO.
Så här blev den. 





Dessa saker använde jag.
Klicka på texten för att komma till produkten i shoppen.

Cardstock
Maja Designs mönstrade papper (länkar till ett av de vackra papprena)
Washitejp
Titel texten "Favorite"
Bokstäverna med svart bakgrund


Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: