lördag 15 juni 2019

Mosaikkort

Hej i värmen!
Idag är det lördag och trots det vackra vädret så har jag passat på och pyssla lite. Om hemligheten ska fram så var det skönt och säga till min man att jag ska bara...... lite grann... så suttit ute i solskenet och återigen försökt att använda mina spillpappersbitar. 
Jag har sett så många göra så mycket fina kort med mosaikeffekt. Så denna gång tänkte jag att mina smala remsor blir perfekta! så fram med den breda dubbelhäftande tejpen sen så var det bara att sätta igång.
Först klippte jag till remsor av den breda tejpen sen tog jag mina smala bitar och satte dit med lite mellanrum. Efter att det var klart tog jag mer spillbitar och gjorde en ram. Jag och hörn är inte riktigt överens men efter mycket om och men så fick jag till en ram. 
I mellanrummen la jag glitter. Jag tog ett turkost glitter till denna då det var mycket grönt i basen.
Som baskort har jag använt ett svart cardstock.
Jag dekorerade med mina blommor (som vanligt ;) ) och tyckte att trots det fina mosaikmönstret så fattades det något. Så jag tog fram den fina grattisstämpeln som Idas magasin har designat själv och la dit, sen tog jag även en fin charms och satte i ena hörnet. 
Slutresultatet, ett grattiskort :D

Vad har jag använt från Idas Magasin:
(tryck på orden så kommer ni direkt till sidan i butiken)

Sugrör finns i fysiska butiken
Charms finns i fysiska butiken
Glitter finns i fysiska butiken


Från mina gömmor den breda dubbelhäftande tejpen.

Så nu tror jag inte att jag kan smita undan från trädgårdsarbetet och målning längre!
Hoppas att ni får en kanonfin lördag och att jag lyckats inspirera er även denna gång. 

Kramar DT-Maria


Inga kommentarer: