söndag 24 oktober 2021

Alster skapat med papper från Kaisercraft

Idag är det söndag igen och jag ska blogga lite!
Jag hade förra helgen och tidigare i veckan kul med snygga mönstrade papper från Kaisercraft!

Jag började med att plocka fram de papper jag tänkte använda.
Två stycken papper från kollektionen Sage & Grace. Det rosa (längst till vänster på bilden) heter Blossoms och det gröna heter Mint. 
Sen det sista pappret (längst till höger på bilden) är från Cottage Rose-serien och heter Crochet.
Alla papper som jag har här är dubbelsidiga så jag kombinerade både framsidorna och baksidorna på papprena när jag gjorde mina alster.

Jag börjar med att visa några kort.
Här är ett grattiskort med lite hjärtan och i rosa toner!
Tog fram en färdig vit kortbas och valde det rosa pappret Blossoms. Baksidan är vit och grårandig. Kanterna inkade jag in med Distressfärgen Milled Lavender. Som matta bakom mönsterpappret har jag kvistpapper. Klippte till två stycken vimplar som jag sen gjorde hål i och satte en guldfärgad brad i form av ett hjärta genom. Det finns många fina brads i butiken, så titta gärna in där.
På vimplarna satte jag fast ordet "Love" som jag klippte ut från mönsterpapprets nedre remsa.
Stansade ut ett hjärta i mönstrat papper och ett större hjärta i kvistpappret.
Limmade ihop dom så jag fick en fin ram runt av kvistpappret.
Stansade ut "Grattis" ur guld-metallicpapper med en die från Crealies som jag limmade ner på en bit papper som sen sattes på hjärtat. 
Hjärtat satte jag fast med 3D kuddar.
På insidan satte jag en liten panel med papper så det inte skulle se så tomt ut!

Nästa kort kommer här:
Gjorde iordning en kortbas i
mäter 10,5x15 cm.
Har en matta av metallicpappret och sen
baksidan av pappret Crochet som bakgrund.
Även på detta kortet så klippte jag till vimplar
och satte en av mina brads genom dom. 
Denna gång gjorde jag vimplarna lite större
och satte dom i mitten av kortet för att dom
ska få vara huvudfokuset.

Som ni säkert vet, om ni har läst mina
tidigare inlägg här så tycker jag mycket om
Särskilt deras Grattis-dies och dom har gjort
en av dom som kallas Grattis 2 i ett mindre format, som heter Grattis 3.
Jag har nyligen köpt den och älskar den redan.
Så gullig.
Såklart så stansade jag ut med den och
satte fast texten på vimplarna.
Stansade både ut ordet i guldpapper och vitt
papper som jag satte bakom så det vita
blir en liten skugga bakom det guldiga "Grattis".
Passar perfekt när man kanske inte vill ha
en så stor grattistext på ett mindre kort eller så.
 
På nästa kort har jag en fyrkantig kortbas och "Blossoms"-pappret.
Stansade ut en cirkel med scallop-kant ur cardstock och en cirkel i mönstrat papper.
Limmade ihop dom och även det utstansade ordet "Grattis".
Här har jag använt den stora versionen av Grattis-stansmallen, den som heter Grattis 2.
Jag stansade ut det i Rose Gold metallicpapper

Ett stafflikort:
Gjorde basen i vitt cardstock och har mattor av kvistpapper.
Jag stänkte lite svart akrylfärg (som jag blandade ut med lite vatten så färgen blev lite rinnigare och enklare att skvätta med) på två olika ställen på det härligt mintgröna mönsterpappret.
Jag tänkte inte dekorera kortet så mycket men ville ändå att det skulle hända lite.
En enkel men snygg detalj på kortet. Valde svart färg för det passade så bra med det svarta mönsterpappret som jag stansade ut cirkeln ur. Stansade ut "Grattis" i svart papper och i vitt cardstock också. Limmade det vita lite bakom det svarta "Grattis". Fäste cirkeln med 2mm foamtejp.
Stämplade grattistexten med Versafine-dyna på en utstansad oval som jag limmade ner på kortets "botten". För att stafflidelen skulle stanna så knöt jag en rosett av jutesnöre och limmade
fast längst upp på den utstansade ovalen.

Jag gjorde ett litet kort (10x10 cm) i lite maskulin stil.
Stansade ut ordet "Swish" ur silvrigt glitterpapper.
(glitterpappret är från egna gömmor men liknande finns)
Så detta kortet passar perfekt om man ska ge bort en present i form av pengar och
nuförtiden använder vi ju nästan inga kontanter. Det blir ju ofta Swish.
Satte en bit svart cardstock bakom ordet för det skulle komma fram lite mer.
Bakom har jag satt en bit Washitape.
Drog sen ett jutesnöre runt kortet och knöt fast en liten charm i form av en stjärna.
När man öppnar ser det ut så här:
Jag stämplade "Grattis" på en bit vitt papper som jag sen stansade kanterna på.
Satte sen en bit svart cardstock bakom för att få en liten inramning av min lilla panel.
Där skriver man hur mycket mottagaren ska få via Swish.

Chokladkort är roligt att göra och blir alltid uppskattade av mottagaren.
Gjorde det till en Geisha chokladkaka och med Crochet-pappret.
Jag färgade in papperskanterna med färgen Spun Sugar.
Gjorde basen med cardstocket Romance och har mattor bakom mönsterbitarna med Rose Gold-papper.
För att stänga kortet har jag vitt band. Stansade ut ett hjärta och "Grattis".
Dekorerade med utstansade blad, en vit blomma och några halvpärlor.

När man öppnar:
Stansade kanten på "chokladfacket" med en fin kantstans. 

Stämplade en fin och rolig text om choklad!

Gjorde en tag där man kan skriva en hälsning.

Jag ville testa på att göra flasketiketter. Har aldrig gjort det förut, men det var kul. 
Man kan ge bort en flaska med något gott att dricka och hänga en fin etikett på!
Jag hängde mina på varsin flaska god äpple & rabarber must.
Gjorde mina i Aqua cardstock och med det gröna pappret.
Inkade kanterna på mina mönsterbitar med färgen Bundled Sage.
Gjorde hålet för flaskhalsen med dies. Stansade hörnen på alla papper med en hörnstans.
Min kommer från egna gömmor men liknande finns.

Till denna Tacketikett gjorde jag vimplar som jag trädde ett silverband igenom.
Den ena vimpeln klippte jag ut ur pappret och när jag gjorde den andra så gjorde jag ett eget mönsterpapper. Genom att inka in grön Distress Ink genom en Tim Holtz-stencil.
Innan jag lyfte på stencilen så skvätte jag lite silverfärg på pappret.
Sen klippte jag ut en vimpel av min bakgrund jag hade skapat.
Stansade ut "Tack" ur silverpapper med Crealies die.

När jag gjorde denna så stansade jag ut ett hjärta i mönstrat papper och ett större i cardstock som jag limmade ihop. Stansade ut "Grattis" och dekorerade med en blomma och vita Nuvo Drops.

När jag hade gjort mina kort och flasketiketter hade jag lite spillbitar
i mönsterpapper över, så jag gjorde några tags också!

En i grönvita toner med inslag av silver:

Till nästa tag stansade jag ut "Till dig" och dekorerade med silverhalvpärlor.

En i kärlekstema.

Här kommer en rund tag!
Chalkade kanterna på mönsterpappret med Memento Tuxedo Black.
Nu har jag visat er alla alster som jag gjorde med dom fina papprena från Kaisercraft!

Nu kommer materiallistan:

Tack för att ni tittade in, ses nästa söndag!
/Anton

Inga kommentarer: