torsdag 14 oktober 2021

GRATTIS MAMMA

Hej!


 Min kära mamma fyllde år i början av oktober. Så då ska hon ju självklart ha ett egentillverkat kort.

Började med att välja ut passande bakgrundspapper från Maja Design. Min mamma älskar orkidéer, så detta passade ju henne perfekt.

Färgade kanterna med distress (walnut stain)

Bilden som också är från samma serie från Maja Design  passade också fint.

Matchade med enfärgade cardstock som fick bli min kortbas.

Texten Grattis från Idas Magasins egna stansmallar, stansade jag ut två gånger. En gång i rosa och en gång i svart. Den svarta limmade jag lite snett bakom för att det skulle bli lite skuggeffekt på ordet. 

Satte 3D kuddar bakom både bilden och ordet för att det skulle "poppa" fram på kortet.

Min mamma blev jätteglad. 





Här nedan följer en materiallista. Klicka på ordet för att komma till produkten hos Idas Magasin.



Hoppas ni finner inspiration.
//Madde


Inga kommentarer: