lördag 16 oktober 2021

Celebration-Maskulint grattiskort!

Hej!
Jag satte mig ner i torsdags kväll och skapade ett maskulint grattiskort med mitt nya pappersblock Celebration. Fick igår lite tid över och skrev ihop ett extra blogginlägg till idag.
Som jag nämnde så använde jag mig utav papper från Maja Designs kollektion Celebration och kombinerade lite olika papper som jag tyckte kunde passa bra ihop. 
Inkade in kanterna med Distressfärgen Black Soot från Tim Holtz. 
Limmade sen ner papprena på en vit kortbas.
Drog ett silvrigt band runt en av panelerna.
Valde en snygg bild från kollektionens klippark som fästes med svart foamtejp.
Stansade efter det ut en stjärna ur ett svart papper och "Grattis" ur silvrigt metallicpapper.
Jag dekorerade med en charm i form av en klocka som jag fäste med lite jutesnöre i det silvriga bandet på den högra sidan av kortet.
Avslutade med att sätta dit små hörn som jag hade klippt ut.

Sen var kortet klart!
Jag blev väldigt nöjd med kortet.

Materiallista:

Det var allt för mig idag. Hoppas ni vill titta in imorgon också då jag ska visa någonting juligt!
/Anton

Inga kommentarer: