söndag 31 oktober 2021

Happy Halloween!

Hej.
Det är Halloween idag och jag tänkte visa en Halloweenbox som jag gav till min 3åriga kusin 
Iben med lite choklad i. Hon och hennes familj kom hem till oss i Örebro för några veckor sen och eftersom dom bor i Norge är dom inte här så ofta.
Hon fick därför boxen lite i förskott även fast det inte var Halloween då. 
Jag gjorde boxen efter en tutorial på Youtube.
Cardstocket jag använt är från Bazzill. Har använt ett orangegult mönstrat papper från Maja Design ur deras serie Little Street Cafe. Det pappret passar bra till hösten och Halloween.
Färgade in kanterna på mönsterbitarna med Distressfärgen Carved Pumpkin.
En riktigt stark orange färg.
Gjorde en panel av mönsterpapper och kvistpapper som jag satte på boxens framsida. 
Sen stansade jag ut en bit av det orangefärgade cardstocket med en fin die
(kommer från egna gömmor men liknande dies som heter Stitch Frame från Card Deco finns i butiken)
Sen rev jag ut en bit från baksidan av ett Halloween-klippark där det är små pumpor på.
Chalkade kanterna med Distress Ink, "Black Soot".
Dekorerade med stickers, lite jutesnöre, en orange ros och rhinestones. Både gröna och mörkröda.
Ville att boxen skulle se lite mystisk ut.

Baksidan:
I boxen lade jag ner lite choklad som jag visste att Iben tycker om.

Material som jag använt till boxen:

(När man gör boxar och påsar är det bra att använda en starkare tejp så det håller bra när man sen lägger i något)

Tack för att ni läst mitt inlägg idag.
/Anton

Inga kommentarer: