tisdag 2 november 2021

Grattiskort med en liten present

 Hej och glad tisdag!

Idag vill jag visa ett kort och en liten present som jag gjort med papper från Maja Designs kollektion Tropical Garden. Jag har använt mig av pappersblocket som är 6 x 6 tum, det är lagom stort för kort. Och vem gillar inte färdigmatchade papper?

På presenten (som är en tablettask) har jag lagt en bit cardstock runt och sedan skurit av den på lämpliga ställen. Inga mått, inga förbigade veck, bara lägg runt och skär av. Sedan har jag satt skarven på baksidan och fäst ihop med min bästa dubbelhäftande tejp som är lite extra stark. Runt mitten på asken har jag satt en smal remsa av samma papper som är i botten på kortet, och sedan en liten bit blommigt papper med en sån snygg papegoja mitt på. På kanterna har jag använt Distress Ink Black Soot för att göra dem lite svarta.

Kortet har jag byggt i en klassisk lager-på-lager-teknik med lite ostduk mellan bottenlagret och de andra, för att få lite mer struktur så det inte känns så platt och livlöst. Sedan har jag valt att lämna en ganska stor del av det översta lagret utan dekoration, så att papprets egna mönster kunde komma fram. Jag har stansat ut mitt grattis med Idas Magasins egen stansmall och satt dit ett litet kluster med blommor, blad och pärlor i ett hörn. Även på kortet har jag använt svart Distress Ink för att göra kanterna svarta. Jag tycker det gör mycket för inramningen.

Inga kommentarer: