tisdag 23 november 2021

Vinterkramar

 Hej och glad tisdag!

Idag vill jag inspirera med ett kort som jag gjort med julpapper, fast det inte är ett julkort. Jag har använt mig av Maja Deisgns papperskollektion Holiday in the Alps, som finns både som stora papper och pappersblock i butiken. Jag har använt ett pappersblock, de är så behändiga till kort.


Mitt stämpelmotiv kommer från Gorjuss. Just den stämpel jag använt är slut i butik, men det finns många andra fina HÄR. Jag har färglagt med copics, som är alkoholbaserade stämplar. För att stämpeln inte ska flyta ut när man färglägger, ska man då stämpla med en vattenbaserad stämpeldyna. Jag väljer Mementos stämpeldyna i svart, den tycker jag bäst om. När jag färglagt, satte jag små duttar av gula stickles på flera av de små gula blommorna på motivet. Jag stansade ut mitt motiv med en kvadrat-die och satte det på 3D-tejp för att lyfta det från resten av kortet.

Till mitt kort har jag valt ut ett par papper ur blocket, som passar med färgerna jag färglagt med - blå och bruna toner. För att bryta av klippte jag ut några vimplar med röda hjärtan och stansade ut min hälsning i rött och svart. Ordet kramar är en av Idas Magasin egna dies - det finns många fler HÄR.

Till sist dekorerade jag med matta vita enamel dots vid vimplarna. Några fler dekorationer tycker jag inte behövs, det skulle bara ta fokus från motivet.

Tack för att du tittade in, och kom ihåg att julpapper går att använda till annat än julkort. ;) 


Inga kommentarer: