söndag 21 november 2021

Några tags!

Hej! Söndag är det idag och min bloggdag.

Som ni ser på bilden så ska jag visa några tags. Gjorde dom förra veckan. 
Två där jag använt papper och stämplar ifrån Lawn Fawn och en maskulin tag i mixed media stil med fars dag-tema som jag satte på ett paket. Gav paketet till min bonuspappa på fars dag förra söndagen.

Börjar att berätta hur jag skapade mina tags med Lawn Fawn!
Plockade fram stämpelsetet som jag ville använda. Little Dragon heter det.
Draken är väldigt söt med fina texten "May your day be filled with adventure".
Jag valde mönsterpapper från 6"x6"-blocket Perfectly Plaid också.
Färgglada och roliga papper.
Stämplade mina motiv med Versafine Onyx Black som är en vattenfast stämpeldyna eftersom jag färglade med Distress Inks.

Jag gjorde egna bakgrunder till den lilla draken med hjälp av Distress Oxide Sprays och stenciler.

Till denna grönrosa tag gjorde jag bakgrunden i rosa med färgen Kitsch Flamingo genom en Tim Holtz stencil. Sprayade på lite vatten så färgen skulle oxidera lite innan jag torkade med embossingfönen. 
Stansade ut bakgrunden med en Stitch Ellipse-die.
Tagen skar jag till ur vitt cardstock och gjorde hål för snöre med en stans.
Inkade in kanterna på papprena med den gröna Distress Ink-färgen Twisted Citron.
Valde grön färg för jag ville lyfta det gröna i mönsterpappret.
Tejpade/limmade ner mönsterpappret och bakgrunden på min tag.
Klippte ut motiven och fäste dom med 3D kuddar.
Limmade ner några rhinestones och hade på lite Glossy Accents på bland annat drakens vingar och horn. Även på ljuset i tårtan. Lät det torka och sen var den första klar.

Min andra tag:
Här gjorde jag bakgrunden med en annan stencil och färgerna Salvaged Patina och Speckled Egg.
Dessa två färger gick väldigt bra ihop.
Torkade färgen och stansade ut pappret med en rektangulär die med små dekorativa prickar längs kanten. Den stansmallen hade jag i mina gömmor men liknande hittar ni i butiken.
Färgade in kanterna på papprena med Salvaged Patina, Distressfärg.
Stämplade texten direkt på bakgrunden denna gång.
Satte dit mina motiv med 3D tejpen och dekorerade med en rhinestone i varje hörn.

Dessa två tags passar bra att sätta på ett paket som man ska ge bort till ett litet barn på dens födelsedag till exempel.

Nu kommer den som jag gjorde till min bonuspappa Tommy.
Gjorde bakgrunden genom att spraya den läckra färgen Prize Ribbon på en bit akvarellpapper.
Bara direkt på pappret, inte genom någon stencil den här gången.
Stansade ut bakgrunden med en tag-die och en storlek större ur cardstock.
Satte ihop dom och gjorde hål för att trä igenom ett band.
Jag har använt ett dubbelsidigt mönsterpapper från Studio Light. Ett snyggt maskulint papper.
Inkade kanterna på vissa mönsterbitar med Prize Ribbon-färg och vissa med silver-dyna.
Stansade ut "Grattis" och skrev "Fars dag" med silver-stickersbokstäver.
Satte dit två kugghjul som jag färgade in med silverfärg litegrann.
Kugghjulen ska finnas i fysiska butiken.
Avslutade med några svarta halvpärlor.
Knöt sen fast tagen på min present till honom.

Det var det jag ville visa idag.
Nästa vecka ska jag visa några layouts i mitt album.
Scrappa lugnt! 
/Anton

Inga kommentarer: