söndag 14 november 2021

Fars dag-kort

Hej! Här kommer ett fars dag-kort som jag gjort på en beställning som jag fick.
Gjorde kortet i ett format som jag inte brukar göra, ett A5 kort.
Gjorde en kortbas av kraftfärgat cardstock och har använt lite olika mönsterpapper, bland annat från Studio Lights kollektion Industrial och ett papper från Kaisercraft som heter Backyard Fence.
Bakom mönsterbitarna har jag svart cardstock. Inkade kanterna med Black Soot, Distress Ink från Tim Holtz.
Kombinerade papprena så jag tyckte det blev bra och limmade/tejpade ner allt på kortbasen.
Satte fast en bit wellpapp som jag rev ut och inkade in lite med silverfärg.
Klippte ut en klocka ur ett papper som jag limmade ner högst upp i högra hörnet.
Stansade ut en stjärna med en die från Card Deco och på den skrev jag "Fars dag" med stickersbokstäver i silver. 
Stjärnan färgade jag in kanterna på med en stämpeldyna i silver. Tog fram en charm i form av en klocka som jag knöt en fast i en rosett av jutesnöre. Stansade ut "Grattis" ur silverpapper med en die som jag hade i mina gömmor här hemma men annan Grattis-die finns i butiken.
Dekorerade med en blå blomma och bakom har jag satt ett utstansat blad.
Även några ljusblåa halvpärlor satte jag dit.

Insidan på kortet:
Jag skar till en bit vitt cardstock som jag sen inkade in blå Distress Ink genom en stencil uppe och nere på pappret. Färgade sen in kanterna med svart Ink.
Stämplade texten "Hjärtliga hälsningar".

Det var allt för mig idag!
Tack för att ni läst.
/Anton

Inga kommentarer: