söndag 28 november 2021

Layouts!

 Hejsan!
Söndag är det idag och jag ska visa några layouts i mitt album!

Vi börjar med en som jag gjorde med bilder på mig och min kusin Iben när vi kollade på hästar och matade dom lite också. Det var tidigare i höstas.
Eftersom det var mycket gröna färger i bilderna så valde jag gröna mönsterpapper ur Maja Designs serie Miles Apart. Jag chalkade kanterna på mönsterbitarna med Distress Ink, Old Paper.
Bilderna stansade jag ut med dies som stansar dekorativa prickar längs kanten
(dessa har jag i mina gömmor här hemma)
Som fotomattor har jag kvistpapper. 
Gjorde en panel med papper där jag knöt ett vitt band runt.
Bakom bilderna har jag satt ett tårtpapper/Doilie och dekorationerna fick bli en blomma, lite blad och en rhinestone i varje hörn på sidan.

Det var den första layouten som jag ville visa.

Nästa LO är på när jag och Iben red på en ko, eller nja en låtsats ko var det egentligen men Iben som är 3 år tyckte det var kul!
Färgade in silverfärg genom en stencil från Tim Holtz som heter Flourish nere till vänster och uppe till höger på sidan.
Rev sen ut bitar av ett grönt mönsterpapper från Miles Apart-serien. Stansade ut bilden och en fotomatta ur mönstrat papper med cirkeldies.
Klippte till "vimplar" som jag satte på båda sidorna om bilden ur baksidan av pappret Big Leaves från Majas serie Tropical Garden.

Texten skrev jag med stickersbokstäver i silver.

Dekorerade med några mörkgröna rhinestones.

En bild på Enzo!
Stansade ut mönsterpapprena som är från Denim and Friends-kollektionen och bilden med cirkeldies.
Rev ut en bit papper också. Chalkade kanterna på alla papprena med brun Distress Ink.
Med svartglittriga stickers skrev jag "Så gullig!" och dekorerade med rhinestones.

Nästa layout är i Halloweentema.
Vi var en snabbis uppe på stan på kvällen en dag för någon månad sen och kollade på den lilla Halloween-utställningen dom hade utomhus vid slottet.
Vi tog då denna bild.
Papprena jag använt är från Little Street Cafe-serien.
Rev ut två bitar ur baksidan av ett klippark också som jag satte bakom bilden tillsammans med lite ostduk. Skrev "Halloween" med stickers från ett stickersark med halloweentema på en bit genomskinlig plast/acetate. Fäste sen ändarna på plastbiten på baksidan av en bit cardstock.
Bakom plasten satte jag några stickers (en döskalle och en fladdermus) så det blev en cool lite läskig effekt bakom texten.

Gjorde en flik där jag skrev "Dra här!" med vita stickersbokstäver och när man drar i den så kommer...

en bild upp!
Bilden är från klipparket. Gjorde en mekanism bakom panelen med papper/min layout så bilden kan dras upp och ner utan att lossna från sidan.
Det var årets Halloweenlayout. 

Sista LO:n för idag är i jultema.
Vi fick en fin bild skickad från min moster som hon tog på min kusin Iben som står ibland tomtar när dom var i en butik i Norge. Hon såg så söt ut när hon stod mellan tomtemor och tomtefar så jag var tvungen att göra en LO av bilden.
Papper från den fina kollektionen Traditional Christmas och Blush Red-cardstock från Bazzill.
Har även använt kvistpapper.
Lekte med papprena. Bilden är satt med 1mm foamtejp. Dekorerade med guldhalvpärlor och utstansade kvistar.
Stansmallen jag använt för ordet "Jul" är från mina gömmor men liknande finns i butiken.
Stansade ut ordet ur guldigt dekorpapper.

Skrev texten "Iben mellan tomtemor och tomtefar." med en guldpenna.

Tack för att du läst mitt inlägg!
/Anton

Inga kommentarer: