tisdag 30 november 2021

Ett skirt chokladfodral

 Hej och glad tisdag! 

Tänk att november faktiskt tar slut i år också. Det har känts som en evighet av mörker, men nu är det ju advent och snart december och det blir sakta ljusare igen.

Idag vill jag visa ett chokladfodral jag har gjort med ett mönsterpapper från Maja Design och lite enkla dekorationer. Jag mäter sällan när jag gör den här sortens fodral, utan jag sveper bara cardstock runt min chokladkaka och dekorerar efteråt. Ibland kan man inte ta av fodralet, utan man får riva sönder det för att komma åt chokladen... Men så kan det ju vara.

Jag började med vitt cardstock och skar till det på bredden, sedan svepte jag det runt min choklad och limmade ihop på baksidan. Jag använder oftast Aleene's Turbo Tacky Glue till den här sortens projekt, den fäster supersnabbt och sitter som berget! 

När jag hade en vit yta att jobba med, tog jag två mönsterark från Maja Design och satte igång! Först skar jag till det gröna pappret (Miles Apart - Stay Creative), så att det blev ett andra, smalare lager som jag också svepte runt chokladen. Jag ruggade upp kanterna på pappret med en Edge Crimper innan jag fäste det (man kan göra det med saxens skär också). Sedan tog jag en bit av det blommiga pappret (Miles Apart - Thinking of You) och skar till en panel till ovansidan av chokladkakan. Jag ruggade upp kanterna på det pappret också, innan jag limmade det på det gröna. Sedan gjorde jag en sista panel av resterna från den vita cardstocken och ruggade kanterna och limmade fast det överst. Jag stänkte med lite brun färg på, innan jag kände mig klar. 


Avslutningsvis dekorerade jag min chokladkaka med ett par blommor, lite snöre och washitejp med silverprickar. Som enda hälsning valde jag att skriva Till Dig med silvriga bokstäver

Imorgon händer det grejer här i bloggen - häng med vetja!

Inga kommentarer: